Jangan Dilupakan Sehingga Akhir Hayat

malaysia

Monday, May 18, 2009

Persidangan Tahunan UMNO Taman Hassan 2009


SEMANGAT: En Roslee Bin Abd Hamid, Ketua Pemuda Bahagian Kapar memberi ucapan kepada ahli-ahli UMNO Cawangan Taman Hassan agar tidak patah semangat dengan keadaan politik semasa.


Y.B Dato Hj Abd Rahman Bin Hj Palil memberi ucapan semasa Persidangan Tahunan Cawangan Taman Hassan baru-baru ini.


Tahun ini genap usia UMNO Cawangan Taman Hassan 3 tahun . Dan pada tahun ini juga hadiah terindah buat ahli-ahlinya adalah dengan terdaftarnya blog Taman Hassan itu sendiri.

Sedikit sejarah UMNO Cawangan Taman Hassan:

UMNO Cawangan Taman Hassan ini telah lancarkan pada 18 Jun 2006 di perkarangan Taman Hassan oleh Y.B Dato Abd Rahman Bin Hj Palil. Ketua Cawangan yang pertama sehingga kini adalah En Faisal Bin Yahya yang juga merupakan Ketua Penerangan bagi UMNO Bahagian Kapar. Pada ketika ia ditubuhkan, jumlah ahli adalah seramai lebih kurang 60 orang. Dan sehingga kini bilangan ahli semakin meningkat dari tahun ke tahun.

Idea asal tertubuhnya UMNO Cawangan Taman Hassan adalah dari En Mohammed Bin Johan. Beliau mencadangkan En Faisal Bin Yahya dilantik menjadi Ketua Cawangan pada tahun 2005 (ketika itu masih lagi penaja). Cadangan ini mendapat sokongan dari semua ahli penaja

Walaupun usia UMNO Cawangan Taman Hassan ini baru setahun jagung, tetapi penglibatan ketua-ketua dari semua sayap serta semua ahli terhadap aktiviti dan program-program UMNO amat baik. Ini jelas terbukti ketika Pilihan Raya Umum ke 12 yang mana ia merupakan Pilihan Raya pertama UMNO Cawangan Taman Hassan terlibat secara langsung. Walaupun keputusan Pilihan Raya amat mengecewakan tetapi perjuangan tetap diteruskan tanpa mengenal putus asa.

[Arkib:]

SIMBOLIK : Y.B Dato Hj Abd Rahman Bin Hj Palil menyarungkan keris ke hulu sebagai tanda melancarkan UMNO Cawangan Taman Hassan.



Atas dari kiri : En Faisal Bin Yahya (Ketua Cawangan), En Mohd Radzi Bin Mustaffa (Timb. Pengerusi Tetap), Pn Hasiah Binti Latiff (Ketua Wanita), Pn Hazlinda Daud (Penerangan-Wanita), Pn Hjh Norlela Binti Azahari (Setiausaha-Wanita), Pn Faridah Binti Atan (AJK-Wanita).

Bawah dari kiri : En Hj Samak (Setiausaha Bahagian Kapar), En Mohammed Bin Johan(Pengerusi Tetap), Y.B Dato Hj Abd Rahman Bin Hj Palil (Ketua UMNO Bahagian Kapar), Y.B Norliza Binti Hj Ahmad (ADUN Selat Klang), Pn Norlela Binti Aslah (AJK Bahagian Kapar), En Jasri (Wakil Bahagian Kapar)

No comments:

Post a Comment